16 mei: van Roermond naar startplaats Troyes - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu 16 mei: van Roermond naar startplaats Troyes - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu

16 mei: van Roermond naar startplaats Troyes

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

18 Mei 2015 | Nederland, Roermond

Vanmorgen op tijd met May en Pierre in de auto gestapt om af te reizen naar Troyes, de start van onze vervolg pelgrimage naar Santiago de Compostella. De fietsen achterop de auto, de tassen in de kofferbak. Samen hebben we de hoogtepunten van het eerste deel bezocht:
- de abdij van Orval (België, aan de Franse grens)
- de basiliek van Avioth (net over de grens in Frankrijk)
- Amerikaans monument in Montfaucon (Argonne, hier zijn heel veel doden gevallen in de 1e wereldoorlog.
Vervolgens hebben we het laatste stuk naar Troyes de fietsroute genomen.
Deze prachtige dag hebben we 's-avonds afgesloten in Troyes, een prachtige oude stad met veel oude vakwerkhuizen en talloze kerken. Eerst lekker gegeten en toen de stad bekeken. Het was er gezellig druk met diverse straatoptredens. Na een lange vermoeiende dag op tijd het bed opgezocht. Want morgen gaat het beginnen. Onze fietstocht naar Santiago.: van Roermond naar startplaats Troyes
- de abdij van Orval (België, aan de Franse grens)
- de basiliek van Avioth (net over de grens in Frankrijk)
Vervolgens hebben we het laatste stuk naar Troyes de fietsroute genomen.

• 18 Mei 2015 - 22:12

John En Jeanine:

Meilleur pélerins.

Een mooie voortgang van jullie reis gewenst vanuit Merum.

• 18 Mei 2015 - 22:21

Kitty &Math:

Hoi Silvia en Sjaak
    Dat klinkt heel indrukwekkend ,
    Heel veel succes met het fietsen en we volgen jullie
    Ps Silvia denk aan de biefstuk.
    Gr van ons uit de Boukoul