20 mei st-Reverien - Nevers, 50,8 km (265,6 km) - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu 20 mei st-Reverien - Nevers, 50,8 km (265,6 km) - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu

20 mei st-Reverien - Nevers, 50,8 km (265,6 km)

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

20 Mei 2015 | Frankrijk, Nevers

Vanmorgen al om 6 uur wakker terwijl de wekker op 7 uur stond. Toch maar opgestaan en gaan klaarmaken voor vertrek. Buiten voelde het koud aan, maar het was wel droog. De burgemeester kwam keurig om 8 uur met het bestelde brood. Daarna direct vertrokken omdat we vroeg in Nevers wilde zijn voor het verwachte onweer.
We starten gelijk met het restant van de klim van de dag ervoor. Het is erg koud, zeker in de afdalingen en de lucht wordt steeds donkerder. Ook vandaag, net als gisteren de lange broek en fietstas aan. Handschoenen aan was ook prettig geweest, maar die zitten onderin de tas. Na 10 km begint het te regenen en gaat ook nog de regenjas aan. De regen houdt al snel op, maar de regenjas blijft aan, totdat we weer zijn opgewarmd. Het blijft droog maar door de wind erg koud. Toch schiet het geweldig op in een prachtig glooiend landschap. Als we vlak voor ons einddoel Nevers een supermarkt tegenkomen, worden de voorraden aangevuld. En dan snel naar onze eindbestemming, want het aangekondigde noodweer is op komst. In Nevers moeten we eerst schuilen voor de hagel, voordat we ons slaapadres kunnen zoeken.
Een levensgroot congrescentrum met heel veel buitenlanders uit de hele wereld is de bestemming. De refuge is vol, dus moeten we een hotelkamer nemen. 2,5 keer zo duur als vorige nachten, maar wel met ontbijt en meer luxe en privacy. Ook krijgen we hier onze volgende pelgrimsstempel.
Na het inkwartieren en douchen de stad bekeken. Om19.30 schuiven we aan voor het 3-gangen menu (14,50) dat we ook geboekt hebben. Veel te veel maar wel lekker gegeten. Daarna nog de blog bijwerken en alles bij lezen en dan naar bed.
Vanaf morgen in 2 dagen naar La Chatre (145 km). Op papier een makkelijk parcours.

• 20 Mei 2015 - 22:50

Arno En Patricia:

Hoi Sjaak en Silvia,
    Lekker om zo door Frankrijk te reizen.
    Geniet er maar lekker van.
    Hopelijk wordt het weer wat beter.
    Groeten vanuit een ook niet zo warm Merum.....

Arno, Patricia, Evy en Jur.

• 21 Mei 2015 - 05:51

May En Pierre:

Dat schiet allemaal al behoorlijk op zo te horen. En ook een pelgrim mag zich af en toe wat luxe gunnen in de vorm van een hotel met lekkere douche en ontbijt (al is het een Frans ontbijt) Hopelijk wordt het weer wat beter zodat jullie niet hoeven te sprinten om droog te blijven. Op ons wekelijks fietsavondje hebben we gisteren samen met John en Jeanine stiekem gewandeld ipv gefietst nu jullie er toch niet waren. En na afloop een apfelkorntje genomen op het goede verloop van jullie trip.