25 mei: stLeonard de Noblat-Lagrauliere - Reisverslag uit Lagraulière, Frankrijk van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu 25 mei: stLeonard de Noblat-Lagrauliere - Reisverslag uit Lagraulière, Frankrijk van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu

25 mei: stLeonard de Noblat-Lagrauliere

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

25 Mei 2015 | Frankrijk, Lagraulière

25 mei: 79,6 km (641,2 km)
We zitten na een eigen gemaakt ontbijt al om 8.00 uur op fiets. We hebben een zware tocht vandaag voor ons: 4 echte colls (3 vd 1e en 1 vd 2e categorie). Daarnaast zijn er nog heel veel kleine klimmetjes. Silvia was gisteren al niet lekker en heeft de hele nacht niet geslapen van de buikkrampen. Geen Ideale voorbereiding voor zo'n zware tocht. Na een afdaling uit de stad steken we in Pont de Noblat over een 13 eeuwse stenen boogbrug de Vienne over.
Daarna krijgen we gelijk al een zware klim. Ook hier missen we weer het aangekondigde Prehistorische graf. We fietsen door een prachtige natuur met mooie vergezichten. Het is heel erg stil op de weg en in de spaarzame dorpjes die we passeren. Na 20 km krijgen we 2 colls vlak achter elkaar en begint bij Silvia het slaapgebrek en de buikkrampen op te breken. We pakken vaker korte pauzes. De spaarzame plekken voor een kop koffie zijn vandaag (2e Pinksterdag) allemaal gesloten.
Uiteindelijk bereiken Uzerche, maar moeten hiervoor wel naar boven klimmen van onze route af. Hier hebben ze wel koffie en een prachtig uitzicht.
In de kerk steken we een kaarsje op en pakken het laatste stuk van de route op. Hierin zit de zwaarste klim van de dag en we gaan helemaal tot op het tandvlees. We willen in Lagrauliere een hapje eten voordat we naar ons slaapadres gaan, maar ook hier is alles gesloten. Omdat ik geen compleet adres heb probeer ik naar onze slaapplek te bellen maar krijg de voicemail. Met de spaarzame informatie vind ik toch de plek 3 km buiten de route. We besluiten het erop te gokken en komen er dan pas achter dat we in een kasteel slapen. Een plaatje midden in de bossen.
De eigenaar (Amerikaans echtpaar) is ook bereid om voor ons eten klaar te maken. Om 18.00 uur schuiven we bij hun aan aan tafel en blijken er ook nog Engelse vrienden zijn gekomen. Tijdens het eten voeren we leuke gesprekken. Ze beheersen allemaal de Franse taal nog niet zo goed. Jammer, want zo kunnen zij niet ons slaapadres van de volgende dag boeken. Dat doen we dan morgen maar bij de VVV. Na het eten wil Silvia naar bed en ga ik het kasteel en het park bekijken. Morgen nog een zware dag met een rustige start en daarna een lange afdaling, maar daarna vier forse klimmen, waarvan een van de buitencategorie. Daarna nog een zware dag en dan wordt het allemaal weer beter de fietsen, voorlopig........

• 25 Mei 2015 - 21:40

Jo:

Det liek waal de Tour de France bie-j uch mit die berg allemaol. Silvia baetersjap en op nao de volgende besjtumming den kump 't allemaol good!

gr,
    Jo & Mia

• 25 Mei 2015 - 23:02

Betsie En Vanuit Luxemburg,:

Hoi Sjaak en Silvia,

Mooie verhalen, jullie hebben het wel zwaar, een gedeelte van de Tour de France??
    Wij hebben hier veel gefietst in de heuvels van Luxemburg, maar dan met ondersteuning dan is het toch heel anders fietsen, we genieten van de verslagen, en we wensen jullie nog vele gezonde km. Geniet er maar van.
    Betsie Ben

• 26 Mei 2015 - 07:20

Nellie:

Silvia en Sjaak,
    Het blijft leuk om jullie verhalen te schrijven. Prachtig zoals jullie je erdoor heen weten te bijten. Silvia wens ik heel veel beterschap en hoop dat het gauw beter wordt. Een hele fijne reis weer verder en rustig aan. Misschien toch een rustdag nemen en de vutjes en het lichaam wat rust gunnen. Geniet ze weer.
    Groetjes John en Nellie

• 26 Mei 2015 - 07:44

Jeanine En John:

Silvia heel veel beterschap gewenst en dat je snel weer wat slaap bijtankt. Wij hebben hier ook al enkele colls gelopen en dit viel al niet mee. Voor jullie beiden sterkte gewenst van Pierre, May, Marill, Mat, Kit en Jeanine.
    Groet John.

• 26 Mei 2015 - 10:07

Renate:

Hallo Sjaak en Silvia,
    we hopen dat je snel beter bent Silvia want de tochten zijn zo te lezen al zwaar genoeg zonder ziek te zijn. Petje af voor jullie. En aan jou Sjaak is een schrijver verloren gegaan. Wie weet kun je er in de toekomst een boek over schrijven .Heel veel succes en ga vooral door met waar jullie bezig zijn. En geniet van de natuur en al het moois om jullie heen groetjes en liefs Jos en Renate

• 26 Mei 2015 - 10:25

Myriam:

hallo silvia en sjaak

ten eerste silvia beterschap. het is geweldig om je verhalen te lezen . petje af voor jullie prestaties.
    Ik verheug me ieder dag op het verhaal van jou sjaak succes voor de zware klim .

myriam

• 26 Mei 2015 - 14:03

Ria:

nou super weer. wat jullie allemaal tezien krijgen. super. silvia doe rustig aan sjat.
    het is geweldig wat jullie al doen, dikke knuffels van mij . ik lees met plezier wat jullie doormaken, en tegen komen. net als ik zelf op de fiets zit. super sjaak.
    lieve schat doe rustig aan TOPPERS

• 26 Mei 2015 - 19:06

Peter:

tjemig Sjaak en Silvia, dit is afzien zeg. Zeker als je je niet goed voelt en de nacht ervoor slecht hebt geslapen. Wat een kanjer die vrouw van je. Houd vol en goede reis verder!

Gr. Peter van de Rabo.

• 27 Mei 2015 - 08:44

Mariet:

Dit is wel afzien. Silvia beterschap. Goeie reis verder.
    Gr. Hans en Mariet