21 juni: Cabo de Finisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu 21 juni: Cabo de Finisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Sjaak Janssen - WaarBenJij.nu

21 juni: Cabo de Finisterra

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

21 Juni 2015 | Spanje, Fisterra

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt pakken we ons op om naar de kaap te lopen. Het is ongeveer 4 km vanuit het plaatsje. Als we bijna boven zijn worden we ingehaald door de Duitser (zie eerdere verslagen). Niet genoemd maar vrijdagavond in Santiago en zaterdagmorgen bij het afgeven van de fietsen hebben we elkaar ook nog gezien . Hij is met de fiets gekomen en gaat nog door naar Mucia. We lopen samen naar boven. Boven treffen we ook weer Ria.
Naast de vuurtoren en wat andere gebouwen staat er echt een Caminopaal met het bekende teken en het cijfer 0,00, einde van het Caminopad, einde van de Prehistorische Sterrenweg en einde van onze tocht.
Wat heeft deze voor ons gebracht?
- 5 weken onderweg met zijn tweeën
- genoten van een prachtige natuur en de veelheid aan cultuur die we onderweg zijn tegengekomen.
- contacten met zoveel verschillende mensen van verschillende nationaliteiten en met ieder hun eigen drive om de Camino te volbrengen
- 34 dagen fietsplezier, 2.061 km gefietst, veel klimmen maar ook net zoveel afdalingen, slechts 3 echte regendagen
- als we de aanloop in 2013 erbij tellen komen we op 40 dagen en 2.424 km.

Het laatste hoofdstuk is af, het boek kan dicht. Maar het smaakt naar meer. Er zijn nog zoveel varianten en we hebben zoveel mensen getroffen die het niet bij een keer hebben gelaten. Blijkbaar kan het een verslaving worden.

Nog een dag strand, een dag Santiago en dan naar huis.

• 21 Juni 2015 - 21:47

Ria:

nou silvia en sjaak, dat is toch een top prestatie wat jullie samen hebben gedaan
    wij zijn super en ssssssssssssssuper trots op jullie. GEWELDIG GEDAAN

groetjes ria en har

• 21 Juni 2015 - 22:10

Jo:

Geweldig en onze complimenten, vooral de leuke reisverslagen.
    Rest ons nog een ding; Geniet nog een paar dagen en het allerbelangrijkste kom allebei goed thuis en...
    ''Den zeen veer os binne-kort''

gr,
    Jo & Mia

• 22 Juni 2015 - 13:08

Jeanne:

Wat een topprestatie ! het was voor ons ook leuk jullie te volgen !!

• 22 Juni 2015 - 22:07

Huub Verheesen:

Ik heb met veel bewondering iedere dag jullie reisverslag gelezen. Fantastische ervaring met soms ontberingen. Hoort er op zo'n trip allemaal bij.
    Wat jullie hebben gepresteerd, daar zijn maar 2 woorden voor: SCHITTERENDE PRESTATIE !!!
    Toer gauw in Remunj.

• 22 Juni 2015 - 22:39

Thijs En Eveline:

Super Sjaak en Silvia,

Veer hubbe mit voal plezeer met ug mitgeleaze,
    geniet nag ein paar daag en toet snel!
    Groete oet mofert van thijs en eveline